21. 9. 2013
E-commerce

Využití QR kódu

Využití QR kódu

Stále častěji jsou kolem nás k vidění tzv. QR kódy. Jelikož se jedná o novinku využívanou v marketingu po celém světě, která je v České republice stále mnoha lidem neznámá, rozhodli jsme se pro Vás připravit krátký článek, který by měl pomoci se seznámit s vlastnostmi a dalším využitím.

QR kódy a mobilní stránkyQR kódy je možné spařit i bez vyhledávání skoro každý den. QR Code, neboli QR kód je příklad dvourozměrného kódu, zapisovatelného do čtverce. Aby byla jeho funkčnost úspěšná, je nutné, aby měl ve třech vrcholech poziční značky ve formě soustředných čtyřúhelníků, ve čtvrtém vrcholu značku ve tvaru menšího čtyřúhelníku a ve spojnicích mezi těmito hraničními čtyřúhelníky úsečky tvořené střídavě bodem a mezerou. U menší verze micro QR některé tyto prvky chybí a tudíž je kód schopen zaznamenat menší objem dat.

QR kódy se generují za pomoci speciálních programů a je možné do nich ukrýt doplňující informace, odkazy či obrázek. Do jednoho QR kódu - obrazce je možné uložit velké množství informací.

Pro čtení QR kódů je nutné vlastnit mobilní telefon s fotoaparátem a nainstalovanou čtečkou. Pro prohlížení odkazů webových stránek je nutností aktivní připojení k internetu. Samotné použití je velmi snadné.

Přinášíme Vám několik tipů pro jejich využití :


1. Použití QR kódu na vizitku – díky QR kódu můžete vizitku obohatit dalšími informacemi. Do kódu je možné ukrýt např. facebook, twitter, MySpace, telefonní číslo a mnoho dalších informací, které si uživatel po neskenování může snadno uložit do svého telefonu.

2. Použití QR kódů na plakátu – po neskenování QR kódu je možné návštěvníka směrovat na webové stránky akce, či si může do svého telefonu uložit datum, čas a další potřebné informace.

3. Použití QR kódu k propagaci výrobku. Na jednotlivý výrobek je možné usadit QR kód, který návštěvníka může nasměrovat například k návodu, recenzím a k dalším potřebným informací, jako je kontakt prodejce, či jeho webové stránky.

4. Dalším možným použitím je umístění QR kódu na výlohu obchodu, či schránku Vaší firmy. Návštěvník i po zavírací době může díky odkazu z QR kódu získat odkaz na Váš e-shop, web, nebo se dozvědět další informace o Vaší firmě.

5. Buďte kreativní! Společnost betfair zaplatila dvoum fotbalistům za reklamní prostor na jejich hlavě. Tato reklama obletěla svět a i přesto, že tento QR kód sám o sobě příliš nefungoval, stalo se toto využití QR kódu jedním z nejúspěšnějších :)

Kreativní využítí QR kódůBez mobilních stránek nemá smysl QR kódy využívat.

Pokud se rozhodnete pro využití QR kódů, měli byste především myslet na  to, kam se návštěvník dostane po nascanování QR kódu. Pokud jde o kontakty na vizitce, zde není třeba nic víc řešit. Pokud se však pomocí QR kódu odkazujete na své webové stránky, je třeba, aby tyto stránky byly přizpůsobeny prohlížení na mobilním telefonu. Jedná se o tzv. mobilní stránky, nebo mobilní verze webových stránek.

Mobilní web je přizpůsobem menší obrazovce mobilního telefonu a tak nabízí větší komfort při hledání informací. Navíc lze na mobilních stránkách publikovat rozdílné, většinou zjednodušené, informace.

V případě zájmu o více informací, napište ještě dnes na voplakal@uvm.cz a vyžádejte si bezplatnou konzultaci.

Newsletter

Buďte s námi online. Napište nám svůj e-mail, ať se o zajímavých tématech z digitálního světa dozvíte jako první. Píšeme je pro Vás.

Pro sledovače a šérovače

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace

Zpracovávám...