11. 4. 2016
Blog

Facebook ruší 20% limit

Facebook ruší 20% limit

Nástroj mřížka pro měření množství textu v obrázku je pryč. Někdo by mohl říct, že se jedná o pozitivní zprávu - nebudeme už muset přemýšlet nad ideálním množstvím textu v obrázku a zda nepřesahuje 20%. Bohužel opak je pravdou - přestože mřížka byla často otravná, měli jste možnost zjistit, jaké množství textu je v pořádku a co je naopak už “přes čáru”.

S příchodem nového algoritmu je to zcela na našem úsudku;  narozdíl od mřížky neznáme škálu pro měření množství textu. Jak tedy omezení textu vypadá nyní?

4 kategorie

  • Množství textu v obrázku: OK
  • Množství textu v obrázku: Malé
  • Množství textu v obrázku: Střední
  • Množství textu v obrázku: Vysoké

Pokud je Váš obrázek označen jako OK - zpravidla bez textu překrývající obrázek (logo je ještě přijatelné) - pak Vaše reklama bude mít maximální dosah.

facebook_1

Pokud Váš obrázek spadne do kategorie Malé množství textu, dosah Vaší reklamy může být mírně omezený. (Protože logo UVM je založené na textu, je počítáno jako textový obsah)

Facebook_2

Obrázky se středně velkým množstvím textu budou zobrazeny menšímu množství uživatelů než při optimálním množství textu. 

facebook_3

A konečně obrázek s velkým obsahem textu - zde je vysoce nepravděpodobné, že takový obrázek se vůbec nějakým uživatelům zobrazí.

Facebook_4

Jaký text neovlivní Vaši reklamu?

  • Filmové plakáty
  • Obaly knih
  • Obaly alb
  • Obrázky produktů (podmínkou je, aby byl vidět celý produkt, nejenom zoom na část produktu)
  • Plakáty pro propagaci festivalů/koncertů, sportovních nebo jiných kulturních událostí
  • Snímky obrazovky z aplikací a her
  • Infografiky
  • Zákony

Co se počítá jako text?
Následující byste měli udržet na minimu:

  • Loga - jakékoliv logo založené na textu je počítáno jako text bez ohledu na jeho velikost nebo zarovnání
  • Vodoznak - vodoznak je považován za text i v případě, že je povinné jej uvést nebo pokud je  součástí návodu na použití značky
  • Čísla - veškerá čísla jsou považována za text

Co to pro nás tedy znamená?
Nejprve to dobré: nejste technicky omezeni (nebo alespoň tolik omezeni) textem ve Vašich obrázcích. Pokud potřebujete, můžete přidat o trochu více textu. Máte k dispozici určitý prostor a svobodu úpravy svých obrázků pro Facebook, což je vždycky lepší.

A teď to špatné: Zatímco to vypadá, že jsme díky novému pravidlu získali více prostoru, pravidlo samotné je velmi nejasné. Přestože můžete technicky přidat více textu než předtím, Váš dosah může být omezený. Striktní pravidlo 20% bylo zrušeno a dalo nám více svobody, Facebook stále preferuje obrázky s malým objemem nebo s žádným textem. Takže pokud chcete zajistit maximální dosah, nechte své marketingové slogany pro příspěvěk mimo obrázek.

Nicméně výše uvedené změny stále neplatí pro všechny uživatele. Facebook stále testuje a vytváří nová řešení. Proto je zatím předčasné soudit, zda byl nástroj mřížka lepší nebo horší. A nebo ano? Jaký je Váš názor? 

Zdroj:
http://www.socialmediatoday.com/social-networks/facebooks-changed-20-ad-image-text-overlay-rule
adespresso.com/academy/blog/breaking-news-facebook-changes-20-text-rule/


Newsletter

Buďte s námi online. Napište nám svůj e-mail, ať se o zajímavých tématech z digitálního světa dozvíte jako první. Píšeme je pro Vás.

Pro sledovače a šérovače

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace

Zpracovávám...