20. 11. 2015
Návody

Originální fotografie zvýší důvěryhodnost a přehlednost webu

Náhled

Webová prezentace má návštěvníkům co nejlépe zprostředkovat nejen objektivní informace - popis firmy, parametry produktu, služeb apod. ale i prožitek spojený s produktem či službou maximalizovat. Vizuální prezentace této snaze přirozeně napomáhá. Internet máme nejrychlejší v historii a situace se bude i nadále zlepšovat, není tedy důvod, proč by vizuální prezentace neměla dostat svůj prostor. Technicky nám v této snaze pomůže funkční design, promyšlené UI, infografika, ale hlavně fotografie.

Pár příkladů dobré vizuální prezentace - na první pohled poznáte, co od webu očekávat a jak na Vás má působit - poklidná příroda, relax, krásy velkoměsta či sportovní zážitek.

 

Nejen z těchto důvodů dnes dostává v prezentacích dominantní prostor fotografie nebo video. Foto jsou samozřejmě bližší reálnému světu, než-li jen prostý textový popis (firmy, služby, čehokoliv). Přináší pozitivní uživatelský prožitek a pokud jsou součástí videa i lidé tak i zlidšťuje jinak neosobní online webovou prezentaci.

Fotobanky vs. vlastní fotografie

V případě, že nemáte vlastní fotografie, můžete pro ilustraci využít fotografie z volně dostupných či placených fotobank. 

Pokud vybíráte fotografie z fotobank, dbejte na přirozenost a originalitu. Vybírejte adekvátně svému oboru a prostředí - řada fotografií je koncipována pro mezinárodní či zahraniční firmy - i to je důvod, proč se mj. z důvodu genderové a politické korektnosti na fotografiích zobrazují lidé různého pohlaví, různé barvy pleti apod. Vy si vyberte takové fotografie, které odpovídají místní demografii.

Vhodnější volbou jsou vlastní originální fotografie. Důvody jsou minimálně tři

  1. originální obsah se počítá - zákazník ocení, že na Vašem webu najde nový a kvalitní pohled na produkt

  2. body Vám přinese i v optimalizaci pro vyhledávače (SEO), který též pozitivně hodnotí originální obsah

  3. v případě fotografií Vašeho týmu, sídla firmy apod. pak kvalitní fotografie či video ocení Vaši zákazníci, pozitivně se pak fotografie členů týmu projevují i na firemní loajalitě

Jak tedy vypadá dobrý a naopak špatný výběr?

Špatný výběr

Fotografie neodpovídající demografii, evidentně obsazená placenými modely - přednost zjevně dostane estetika modelů, ošacení, v postprodukci upravené postavy, úsměvy a často nesedí demografie Vaší lokalitě. Níže uvedená fotografie je adekvátní pro mladý tým pojišťovacích makléřů, nikoliv pro technologickou firmu s letitou praxí a zkušeným managementem.

Dobrý výběr

Originální, zákazník pozná, že se může s těmito lidmi potkat v reálném životě, dokáže se ztotožnit se zaměstnanci.

A jak správně vybrat a upravit originální fotografii pro Váš web? Ukážeme si to v dalším díle. Potřebujete s výběrem či úpravou fotografie již nyní? Obraťte se na nás.
Jsme UVM - Unique. Valuable. Mindful.

 

Newsletter

Buďte s námi online. Napište nám svůj e-mail, ať se o zajímavých tématech z digitálního světa dozvíte jako první. Píšeme je pro Vás.

Pro sledovače a šérovače

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace

Zpracovávám...