12. 4. 2019
Doporučení

Co jsou chatboti a jak je použít

Co jsou chatboti a jak je použít

Povídání si a vedení konverzace už není jen výsadou zákaznických podpor a zaměstnanců.
Do popředí se měsíc co měsíc dostávají tak zvaní ChatBoti. Proč má někdo potřebu nahrazovat tuto činnost automatem? 

Odpověď je jednoduchá. ChatBoti umožňují minimalizovat “zbytečnou” administrativu, která se stále opakuje. Kdybyste třeba měli spočítat, kolik času trávíte jen na tom, že píšete odpovědi na ty samé otázky typu “Jakou máte otevírací dobu?” “Jaký je na vás kontakt?” “Kde máte sídlo?” a tak dále a tak dále. Dojdete pravděpodobně k několika hodinám, které byste rádi investovali jinak, efektivněji.

ChatBoty bychom mohli rozdělit na tři druhy: Plně automatizované jsou povětšinou boti, kteří jsou zpracováni (děláni) na míru a vyžadují velký počet potřebných dat a také notnou dávku programátorského umu. Takový ChatBot dokáže odpovědět na jakoukoliv otázku na základě zadávaných slov a zároveň se z těchto konverzací dále učí a rozvíjí své schopnosti. Takovéhoto ChatBota využívá například e-shop Mall, který pracuje s velkou návštěvností a pomáhá jim tak řešit reklamace, časté dotazy zákazníků, s výběrem produktů, sledováním zásilek apod. Poloautomatizování ChatBoti zvládají jen několik funkcí. Konverzace většinou začíná předdefinovanými otázkami, které následně uživatel doplňuje vlastními odpověďmi na otázky, které mu chatbot pokládá a snaží se na ně reagovat. Tito ChatBoti jsou nejčastě využíváni na HR náborových webech, kdy chatbot s uživatelem provede jakési “výběrové řízení” na jednoho z nich se můžete podívat na ukázce ve videu.

Předdefinovaní chatboti jsou nejjednodušší z nich. Fungují na přesně stanovené osnově a uživatel s ním komunikuje pomocí tlačítek. Nejčastěji fungují na platformě Messenger, jelikož nastavení je velmi jednoduché. Tento druh ChatBota právě testujeme i my a můžete si ho vyzkoušet na uvm.cz/kariera.

Otázkou tedy zůstává, ve kterých oborech se dá ChatBot využít. Na tuto otázku není jasná odpověď, jelikož záleží pouze na vaší fantazii, šikovnosti programátora či marketéra a samozřejmě také budgetu, který na to máte vyhrazen.

ChatBot lze využít jako asistent při nákupu, při výběru vhodné dovolené, náborový HR zaměstnanec nebo i jako prostě vtipálek, který pobaví uživatele na vašem webu. Doporučovali bychom ovšem se tomuto trendu začít věnovat, protože právě personifikovaná reklama je trendy.

A co může být víc, než to, že si s vámi bude povídat někdo, kdo zodpoví všechny vaše dotazy během vteřin a navíc umí komunikovat se všemi uživateli na vašem webu najednou a 24/7.

Newsletter

Buďte s námi online. Napište nám svůj e-mail, ať se o zajímavých tématech z digitálního světa dozvíte jako první. Píšeme je pro Vás.

Pro sledovače a šérovače

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace

Zpracovávám...