15. 8. 2016
Blog

Bez čeho se vaše webové stránky zkrátka neobejdou #1

Bez čeho se vaše webové stránky zkrátka neobejdou #1

Pokud jste se odhodlali pro zcela nový web nebo pro redesign, budou se vám informace z tohoto článku hodit. Připravili jsme si pro vás první díl malé, leč výstižné infografiky, která vás inspiruje k tomu, jak si vytvořit (nebo nechat vytvořit) vaše webové stránky. Infografika obsahuje stručné popisky, nebude však od věci si pár věcí rozvést a detailněji popsat.

Co by nemělo chybět na webových stránkách

Co by nemělo chybět v hlavičce nebo také v horní části stránky.

  1. Doména - při výběru domény nebuďte unáhlení. Lepší, když vám vymýšlení bude chvilku trvat, než když si zvolíte něco nesmyslného. Zapisujte si své nápady, proškrtávejte, ohýbejte. Výhodou je, když doména vystihuje to, čím se zabýváte a koresponduje s názvem vašeho webu. Často se stává, že domény jsou nelogické nebo příliš dlouhé. Domény s nesmyslnými názvy bývají mnohdy celkem úspěšné, samozřejmě pokud jsou názvy krátké (příkladem může být třeba Alza). Jsou úderné a dobře se pamatují. Pokud máte nějaké nápady, ověřte si dostupnost domény na registrátoru domén (například na Web4U). Ideálně se při vymýšlení své domény řiďte výstupy z Analýzy klíčových slov, která vám ukáže nejhledanější výrazy týkající se vašeho odvětví.

  1. Pokud už logo máte, můžete pečlivě zvažit jeho modernizaci nebo ho nechat tak, jak je. Pokud logo nemáte, nejste-li umělec, grafik či designér, nepouštějte se do něj sami. Raději si nechte poradit od odborníka. Logo by mělo být v souladu s názvem vaší firmy a s odvětvím, ve kterém se pohybujete.

  1. Slogan by měl být výstižný a úderný. Hlavně ne dlouhý a nic neříkající (viz. Vsaďte na kvalitu a serióznost). Měl by vystihovat váš produkt nebo službu a na první pohled by měl zákazníkům říci, čím se zabýváte. Příkladů dobrých sloganů není zase tak mnoho, pár jich ale přece jen znáte: Volkswagen - ,,Das Auto", Hyundai - ,,Řídím svůj svět", RedBull - ,,RedBull vám dává kříídla" apod.

  1. Telefonní číslo - nenechte návštěvníka vašich webových stránek proklikávat do kontaktů. Chce-li vám zavolat, dejte mu možnost. Telefonní číslo s funkcionalitou ,,možnost volání" je ideálním řešením.

  1. Call to action button - tlačítko, které přímo vyzývá návštěvníky vašich stránek k akci. Je viditelné na první pohled. Tlačítka mohou být například:  Přidat do košíku, Zjistěte více, Vyzkoušejte ihned apod. Ušetřete návštěvníkovi vašeho webu čas a umožněte mu kliknout jednou a hned.

  1. Navigace/Hlavní menu - snažte se, aby menu bylo logické, snadné a hlavně přehledné. Důležité je, aby se návštěvník webu snadno zorientoval a intuitivně na první pohled poznal, kde najde to, co potřebuje. Celá navigace nebo také struktura webu by se ideálně měla, stejně jako doména, tvořit pomocí Analýzy klíčových slov. Jednotlivé stránky webu (kategorie) tak pojmenujete tak, jak je lidé na internetu vyhledávají. A to přece chcete!

  1. Drobečková navigace - díky této navigaci bude návštěvník na každé stránce vašeho webu vědět, jakou cestou (přes jaké kategorie) se na ni dostal a bude se moci díky ní vrátit na předchozí stránky.

  1. Slider, obrázek nebo video ukazují nejdůležitější část vašeho podnikání, hlavní titulek, výrobní proces apod.

  1. Zásadní informace o vašem podnikání (Kde nás najdete, menu restaurace, pobočky apod.)

  1. Reference od vašich klientů jsou velmi důležité. Pokud návštěvník hledá určitý produkt nebo službu a dostane se až na vaše stránky, nebojte se mu ukázat, jak jsou s vámi vaši zákazníci spokojení. Na reference lidé hodně dají, nepodceňte jejich význam a dejte si na nich záležet.

Základní části, které by mělo obsahovat ,,tělo” stránky.

  1. Hlavní informace o vašem produktu, službě, adresa firmy, či kanceláře nebo rovnou nabídka produktů, pokud máte e-shop.

  1. Zde je místo pro obsah, tedy text, který návštěvníkům přiblíží vaše podnikání, produkty, ideálně obsahující klíčová slova. Vyvarujte se však velkého množství klíčových slov v textu. Pište pro lidi, ne pro roboty.

  1. Pomocí vnitřních odkazů prolinkujete (propojíte) ostatní stránky vašeho webu, tedy odkážete na jiné stránky v rámci vašich webových stránek. Kvalitní vnitřní prolinkování pomáhá robotům vyhledávačů při indexaci vašeho webu. Další výhodou vnitřního prolinkování je například vedení návštěvníků webu na relevantní stránky apod.

Na konec povídání o patičce webu, které se nesprávně přikládá jen velmi malá váha. Patička webu je totiž jednou z nejdůležitějších částí webu.

  1. Kontaktní informace (adresa, telefon, email) na vaší hlavní stránce zkrátka nemohou chybět! Zároveň dejte návštěvníkům vašeho webu šanci dozvědět se, kdy vám můžou zavolat nebo se třeba u vás zastavit osobně. Uveďte na stránky svou otevírací dobu nebo úřední hodiny.

  1. Nezapomeňte své návštěvníky nasměrovat také na své sociální sítě, a to právě pomocí tlačítek sociálních médií.

  1. Pokud budete mít na svém webu online chat, lidé se vás mohou ihned na cokoli zeptat. Máte tak jedinečnou možnost s nimi komunikovat, zjistit jejich potřeby nebo jim jen poradit.

  1. Zároveň by lidé také měli mít možnost se přihlásit do vašeho newsletteru. Umistěte na své stránky registrační formulář a nasbírejte si tak kontakty pro další marketingový kanál. Ovšem bez zajímavého obsahu se lidé do vašeho newsletteru nepřihlásí.

  1. Pomocí menu v patičce umožníte návštěvníkům vašich stránek snadný pohyb po webu. Pro překliknutí na jinou stránku nebudou nuceni ,,vyscrollovat” celou stránku zpět nahoru

A ještě pár slov na úplný závěr.

Náš první díl seriálu o náležitostech webových stránek se dnes soustředil zejména na hlavní stránku webu. V dalším díle si povíme o tom, jak by měly vypadat ostatní stránky webu a blog. Druhý díl našeho seriálu na téma Bez čeho se vaše webové stránky zkrátka neobejdou je již na spadnutí. Povíme si o tom… Buďte trpěliví!

 

Newsletter

Buďte s námi online. Napište nám svůj e-mail, ať se o zajímavých tématech z digitálního světa dozvíte jako první. Píšeme je pro Vás.

Pro sledovače a šérovače

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace

Zpracovávám...